Pagina's

woensdag 7 december 2016

Dag 13 - St. Kitts & Nevis

Vandaag ons 6de en laatste eiland van onze reis, alvorens de terugweg aan te vatten naar New York. Iets voor 8u leggen we aan in Basseterre de hoofdstad. St. Kitts & Nevis worden in één adem uitgesproken maar zijn 2 aparte eilanden die gescheiden worden door een 3 kilometer brede zeestraat. Ze zijn pas onafhankelijk sinds 1983 en tevens het kleinste eiland uit onze reeks van 6.

Royal Caribbeans - Adventure of the Seas ligt reeds aan de andere kant van de pier.

Adventure of the Seas...
De zon schijnt weer volop en het is al lekker warm, rond 28 graden.
Onze trouwe lezers weten al dat we vandaag normaal gingen paardrijden in het regenwoud maar dit hebben moeten cancelen om de gekende reden. Voor diegene die niet mee zijn, nog even kort... de paardjes hier kunnen niks verdragen en ze vonden geen Brabander... :-) Omdat op onze terugweg naar NY de temperatuur allicht redelijk snel naar beneden zal gaan besluiten we om vandaag nog volop vitamine D op te doen en zo veel mogelijk van de zon te genieten.

We nemen vandaag (wel) een uitgebreid ontbijt omdat we rond de middag van boord gaan. Anthem of the Seas ligt met zijn achtersteven richting Basseterre dus ontbijten we buiten, zodat we een mooi zicht hebben.

Ondertussen gaan al vele passagiers op excursie of de stad in.

Dat betekent dat het heel rustig is aan boord en we ruimte zat hebben... enjoy.

Sex on the beach to start...

Als Démi 10 jaar wordt hebben we haar beloofd dat ze mee op cruise mag. Haar ligstoel staat al klaar...

Zelfs als je overboord gaat wordt je hier op een stijlvolle manier gered... ;-)

Rond 11u30 houden we het voor bekeken en maken ons klaar voor, opnieuw, een relax namiddag. We videochatten nog even met Démi die ondertussen, bij ons 16u30, terug is van school.

We trekken naar Cockleshell Bay helemaal in het uiterste zuiden van St. Kitts zo'n 20 minuten rijden van Basseterre. Die 20min vervelen niet. Net na het vertrek zien we al mooie villa en hotel resorts, golfterreinen en even later komen we in heuvelachtig gebied met prachtige zichten, aan de ene kant de Atlantische oceaan en aan de andere de Caribische zee.

Let op de kronkelende weg door de heuvels richting zuiden, links Atlantische oceaan, rechts Caribische zee...

Wie wil hier geen buitenverblijf ?...

Het is duidelijk. St. Kitts is in volle toeristische expantie. Hopelijk wordt het geen Benidorm...

Na een spectaculair landschap komen we aan op het strand van Cockleshell Bay.
Er is volk, maar niet overdreven, het water is lekker van temperatuur en mooi blauw.
Natuurlijk Rum punch bij aankomst. We relaxen en genieten van het uitzicht. Net voor ons ligt de zeestraat van 3km "The Narrows" met daarachter het eiland Nevis.

Nevis...

Af en toe wordt het tijd om af te koelen.

Na een tijdje klinkt het naast ons in het water opeens "Hello". Wie we daar hebben ?
Captain Screcko Ban heeft blijkbaar ook zin in een namiddagje strand.

Captain Screcko Ban...
Dat betekent, dat op dat ogenblik het gezag over ons schip, in handen is van 2nd in command, stafcaptain Wendy Williams.

Deze namiddag vliegt ook weeral voorbij. Tijd om terug te gaan naar de Anthem.
Op de terugweg zien we in de verte het eiland Sint Maarten liggen, onze tweede stop van de reis vorige week.

Sint Maarten aan de horizon...

We zijn net op tijd. All aboard 16u30 vandaag...
Iets later blaast de hoorn en vertrekken we als eerste van twee vandaag aanwezige cruiseschepen. Normaal had Adventure al moeten weg zijn, maar we horen op ons balkon veel applaus klinken van op de balkons van de Adventure. Telaatkomers komen daar nog maar net op tijd aangelopen op de pier.

De duisternis valt al als we langs de kust van St. Kitts varen. Opeens beseffen we dat de volgende keer als we aanleggen het doek gevallen is over deze vakantie en terug voet aan wal zullen zetten in New York :-(.

Bye Bye Caribbean... New York here we come...
Na een lekkere douche, om overal het zand weg te spoelen maken we ons klaar voor ons tweede specialiteitenrestaurant van deze cruise. Jaimie's by Jaimie Oliver is ook weer zo een dat we op vorige cruises nog niet hebben kunnen ervaren. Natuurlijk is Jaimie hier vandaag zelf niet aan boord, maar hij heeft het restaurant wel zelf opgestart en de chef's gaan geregeld bij hem in Engeland op stage. Het restaurant is Italiaans geïnspireerd en zo ziet hij er streng op toe dat alle pasta's elke dag vers met de hand gemaakt worden.

Jaimie met zijn mentor en professioneel partner Gennaro Contaldo destijds aan boord van de Anthem...
De kaart is zeer uitgebreid met starters, planken, side dishes, pasta's en main dishes.
Men raad ons aan om van allen enkelen te bestellen en te "delen".
We volgen hun raad en de gerechten zijn één voor één smaakbommetjes.
Zo eten we garlic bread, crab & advocado bruchetta, baked chestnut mushrooms, meat plank, truffel tagliatelli, lamb, penne carbonara, en nog een hoop meer.

Het dessert moeten we echt binnen proppen, maar te lekker om te laten staan...
Na Wonderland alweer een geslaagd specialeke.

We rollen ons naar het theater waar vanavond Savannah Jack een concert gaat geven.
Ze weten het publiek met hun energiek optreden direct te bespelen want al naar enkele nummers zit niemand nog op de stoelen en is het meer een festival sfeer ipv theater.
Ze zijn afkomstig uit Nashville Tenessee. Vooral het bandlid met de viool bracht iets extra tijdens de rocknummers.

Het lekkere eten van Jaimie's was nog niet helemaal verteerd, daarom zakten we na Savannah Jack, nog af naar Two70 waar "RED" bezig was. Een interactieve nightclub beleving.

Hierna is het echt wel tijd. Ik kijk nog even op ons tv-scherm en zie dat we ondertussen Puerto Rico alweer voorbij zijn en nu de kustlijn van Cuba naderen. Tot morgen.